מה זה כרטיס ביקור דיגיטלי ולמה הוא חשוב לעצמאים ולבעלי עסקים?

מה זה כרטיס ביקור דיגיטלי ולמה הוא חשוב לעצמאים ולבעלי עסקים?

מדוע היום יותר מתמיד אנחנו צריכים כרטיס ביקור דיגיטלי, כמו שאנחנו כבר יודעים, ככל שעובר הזמן השימוש בנייר מצטמצם ופרסום באמצעותו הופך פחות ופחות יעיל.

האינטרנט תופס את מקומו של הנייר.

כרטיסי הביקור הישנים כבר לא ממירים לקוחות כבעבר ולרוב מוצאים את מקומם בפח או נשכחים ולא זמינים ללקוח בשעת הצורך.

במאמר הבא נדון בכל מה שחשוב לדעת בנושא של כרטיסי ביקור דיגיטליים עבור עצמאים ובעלי עסקים ודרכי השימוש בהם כדי להגדיל את מספר הלקוחות. 

אז מה זה כרטיס ביקור דיגיטלי?

כרטיס ביקור דיגיטלי הינו מיני אתר של העסק שמכיל את כל הפרטים החשובים על השירות/ המוצר שהעסק מציע בשילוב עיצוב תואם לעסק.

הכרטיס מכיל גם כפתורים מהירים ליצירת קשר בקליק וביצוע פעולות נוספות, עליהם נדבר בהמשך המאמר.

כרטיס ביקור דיגיטלי משמש ככרטיס ביקור שניתן לשלוח ללקוחות פוטנציאלים שפוגשים פנים מול פנים או באינטרנט וכדף נחיתה או מיני אתר של העסק שאותו ניתן לפרסם ברשתות חברתיות, כדי לצבור יותר פניות ולידים ממעוניינים.

למה כרטיס ביקור דיגיטלי חשוב לעסק?

כפי שהזכרתי קודם לכן, כרטיסי הביקור הישנים (מנייר) לרוב נזרקים לפח או אובדים.

לעומת זאת, כרטיס ביקור שנשלח ללקוח, מאפשר לו להוריד את הכרטיס למסך הבית של הפלאפון הנייד.

בצורה זו ברגע שבלקוח יזדקק לשירות/ מוצר שאתה מציע, הוא יוכל להיכנס אל הכרטיס ולקרוא חומר נוסף על ההצעה שלך וליצור קשר בלחיצה אחת.

אם הלקוח בחר שלא להוריד את הכרטיס אל מסך הבית, עומדת בפניו האפשרות לשמור את פרטיך באנשי הקשר בלחיצת כפתור וליצור איתך קשר ברגע הצורך.

לעומת הכרטיסים הישנים שבהם הלקוח נאלץ להעתיק ידנית את הפרטים שלך למסך הבית כדי ליצור קשר, בכרטיס ביקור דיגיטלי ניתן ליצור קשר בקליק אחד.

דבר זה מעלה את כמות הפניות שמקבלים מהכרטיס בשל ההנעה לפעולה באמצעות כפתורי יצירת הקשר.

יתרונות של כרטיס ביקור דיגיטלי

מאחר וכרטיס ביקור דיגיטלי נימצא באינטרנט, הוא מכיל יתרונות שלא קיימים בכרטיס הרגיל.

  • חוסך כסף בעלויות הדפסה

מכיוון שהכרטיס נימצא באינטרנט, לא נדרש לשלם עליו עלויות הדפסה.

בצורה זו ניתן לחסוך כסף על הדפסה מיותרת של כרטיסים מנייר, ואף לשמור על איכות הסביבה תוך כדי השימוש בו.

  • ניתן לשלוח מכל מקום

הכרטיס מאפשר לשלוח אותו במגוון דרכים גם פנים מול פנים, וגם ללקוחות פוטנציאלים שפגשנו באינטרנט וברשתות החברתיות.

  • תמיד זמין ומעודכן

הכרטיס תמיד זמין בפלאפון הנייד על גבי מסך הבית ותמיד מכיל פרטים עדכניים של העסק.

  • מניע לפעולה של יצירת קשר

כרטיס ביקור דיגיטלי מכיל כפתורים מהירים ליצירת קשר, מה שמאפשר ליותר אנשים ליצור איתנו קשר ללא מאמץ.

  • מכיל כפתורים לרשתות חברתיות

הכרטיס הדיגיטלי מכיל גם כפתורים שמובילים לרשתות החברתיות של העסק.

הכפתורים האלו עוזרים לנו להוביל יותר לקוחות פוטנציאלים לרשתות החברתיות שלנו ולעקוב אחרינו בהם.

ככל שיעקבו אחרינו יותר לקוחות פוטנציאלים ברשתות האלו, כך נוכל להמשיך ולפרסם להם מוצרים/ שירותים נוספים גם בעתיד.

  • מותאם לתוצאות החיפוש של גוגל

הכרטיס הדיגיטלי מספק לעסק נוכחות אינטרנטית, מכיוון שהוא מותאם למנוע החיפוש של גוגל וניתן למצוא אותו בחיפוש בגוגל.

  • ניתן לשימוש בתור מיני אתר

בגלל שהכרטיס מכיל את כל התוכן על העסק והשירות/  מוצר שאתה מציע, ניתן להשתמש בו גם בתור אתר תדמיתי לעסק או בתור דף נחיתה שניתן לצרף לפוסטים או קמפיינים מכירתיים שנעלה ברשתות החברתיות.

מה כרטיס ביקור דיגיטלי מכיל?

כרטיס ביקור דיגיטלי חכם שניבנה בצורה נכונה, מכיל את כל הפרטים הרלוונטיים על השירות/ המוצר שהעסק מציע.

כל כרטיס מכיל פרטים שונים בהתאם לעסק, וכפתורים מגוונים שמאפשרים יצירת קשר וביצוע פעולות שונות בקליק.

פרטים ותוכן:

  • אודות העסק
  • הסבר על השירותים
  • מחירון
  • גלריית תמונות
  • מפת מיקום

ועוד…

כפתורים:

  • התקשרות
  • שליחת הודעה בוואטסאפ
  • שליחת מייל
  • שיתוף בוואטסאפ
  • ניווט בוויז
  • כניסה לרשתות החברתיות של העסק
  • כניסה לאתר/ בלוג של העסק

ועוד…

דרכי שליחה של הכרטיס הדיגיטלי ללקוחות פוטנציאלים:

זה מאפשר לשלוח אותו במגוון דרכים ללקוחות הפוטנציאלים שאנו פוגשים פנים מול פנים או באינטרנט.

הדך הנפוצה ביותר לשלוח את הכרטיס ללקוח שאנו פוגשים, היא דרך כפתור השיתוף שלו בוואטסאפ.

לוחצים על הכפתור שנימצא בכרטיס והוא מוביל אותנו לוואטסאפ. שם אנו בוחרים את איש הקשר שאליו אנו רוצים לשלוח את הכרטיס.

וברגע שנלחץ 'שלח' הכרטיס יישלח אליו, יחד עם טקסט שקבענו מראש.

ללקוחות שפגשנו פינם אל פנים, נוכל להעביר את הכרטיס במהירות ע"י שימוש ב qr code שמוביל אותם אל הכרטיס.

את הqr code הלקוח סורק באמצעות המצלמה של הטלפון הנייד, או בטלפונים ישנים יותר, באמצעות אפליקציה ייעודית לזה.

חברות מסוימות מאפשרות שליחה של הכרטיס גם באמצעות כרטיס או מדבקת NFC.

את הכרטיס או המדבקה שדבוקה לגב הטלפון שלנו נצמיד לטלפון של הלקוח וכך הכרטיס הדיגיטלי ייפתח בטלפון הנייד שלו.

חשוב לציין שלשימוש ב NFC יש כמה חסרונות משמעותיים:

  1. בשביל שהוא יעבוד בטלפון השני, הNFC חייב להיות דלוק.
  2. NFC לא עובד בטלפונים הישנים יותר.
  3. חלק מהאייפונים אינם מתאימים לNFC ודורשים גירסא מעודכנת ואפילו אפליקציה ייעודית לזה.

קיימים אפשויות מגוונות נוספות לשליחת  הכרטיס:: מייל, רשתות חברתיות, סקייפ, זום וכו'.

בסופו של דבר, ניתן להעתיק את הקישור לכרטיס הביקור הדיגיטלי ולשלוח אותו ללקוח הפוטנציאלי בכל דרך שניבחר לשלוח אותו.

דוגמאות של כרטיסים:

כל כרטיס ביקור דיגיטלי נראה שונה ומכיל תוכן שונה.

התוכן והנראות של הכרטיס משתנה בהתאם לסוג העסק, הנראות של העסק, והעדפות בעל העסק.

כדי להדגים את השוני בין כרטיסי הביקור הדיגיטליים בעסקים השונים, מובאים בזאת דוגמאות לכרטיסים של עסקים שונים.

תמונה שמכילה אדם, אחזקה, שלט, יד

התיאור נוצר באופן אוטומטי
תמונה שמכילה אדם, אחזקה, טלפון סלולרי, יד

התיאור נוצר באופן אוטומטי
תמונה שמכילה אדם, אחזקה, יד, איש

התיאור נוצר באופן אוטומטי

טווח מחירים:

בשונה מהכרטיסים הרגילים, התשלום על כרטיס ביקור דיגיטלי מתבצע בצורה שונה וכרוך בתשלום עבור הקמת הכרטיס ותשלום עבור האחסון באינטרנט.

כלומר, ברגע בניית כרטיס ביקור דיגיטלי קיים תשלום חד פעמי עבור הבנייה של הכרטיס ולאחר שנה של שימוש בכרטיס קיים תשלום נוסף עבור האחסון והתחזוקה של הכרטיס.

הסיבה לכך היא שהכרטיס נימצא באינטרנט, וכמו כל אתר אינטרנט אחר, גם כרטיס ביקור דיגיטלי דורש אחסון ותחזוקה.  

ואחסון כאמור עולה כסף, כסף שמשולם כסכום קבוע לחברת הבנייה של הכרטיס, עבור האחסון והתחזוקה שלו.

עבור כרטיס ביקור דיגיטלי מחירים שונים. המחירים משתנים בהתאם לתוכן שהכרטיס כולל והערך שהחברה מספקת יחד עם הכרטיס.

הסכומים נעים מ- 200 ש"ח לכרטיס הבסיסי ביותר ועד תשלום חד פעמי בסך 1500 ש"ח.

סיכום

כרטיס ביקור דיגיטלי מאפשר להמיר יותר לקוחות משלמים לעסק, בזכות התוכן הרב שהוא מכיל  ובזכות היכולת שלו לשמור על קשר עם כל לקוח עד רגע הרכישה.

הכרטיס מאפשר ללקוח לשמור אותו על מסך הבית של הפלאפון או להוסיף את בעל העסק לאנשי הקשר בלחיצת כפתור, כדי לאפשר לו לחזור לבעל העסק ברגע הצורך.

הכרטיס מכיל את כל התוכן הרלוונטי על השירות/ המוצר שהעסק מספק בשילוב כפתורים מהירים ליצירת קשר במגוון דרכים וביצוע פעולות שונות בקליק אחד.

הכרטיס מתאים לבעלי עסקים ועצמאים שרוצים להמיר יותר לקוחות משלמים מהלקוחות הפוטנציאלים שהם פוגשים ולקבל נוכחות אינטרנטית טובה יותר לעסק.

כותב המאמר:אורי ינקוביץ עוסק בשיווק דיגיטלי ובניית אתרים, ומנהל האתר Smart And Digital העוסק בבניית כרטיסי ביקור דיגיטליים לבעלי עסקים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *