10 מגמות מרשימות לעיצוב אתרים לשנת 2020

10 מגמות מרשימות לעיצוב אתרים לשנת 2020

במאמר זה, אנו נסקור עשרה מגמות אינטרנט שאנשים בתעשייה מצפים לתפוס בשנת 2020, ומעבר לה!

זה אותו דבר עם עיצוב אתרים.

כמו יין משובח, התעשייה שלנו ממשיכה להתפתח בכל יום שעובר, חודש ושנה.

שינוי זה לא תמיד מורגש באופן מיידי – אך הוא לא מפסיק.

ומי שלא מצליח להסתגל נותר במהירות מאחור.

אין פלא ששאלת מיליון הדולר בענף עיצוב אתרים היא לעתים קרובות כל כך: מה הלאה?

אז זו בדיוק השאלה שהחלטנו לשאול.

שאלנו קבוצה מגוונת של מעצבי אתרים, בעלי סוכנויות, מנהלי תוכן ומשווקי אילו מגמות לעיצוב אתרים הם מאמינים שיעצבו את הענף שלנו בשנת 2020 – ומעבר לה.

 הנה מה שאמרו לנו …

1. חלל לבן ועיצוב פשטני / מינימליסטי

לעתים קרובות נאמר שהפשטות היא התחכום האולטימטיבי, ורבים בתעשייה מצפים שגישה מינימליסטית ומופשטת תהיה פופולרית יותר ויותר בחודשים הקרובים.

"הטרנדים המרתקים ביותר לעיצוב אתרים לשנת 2020 חוזרים לעיצובים פשוטים יותר מינימליסטיים".

פירושו של עיצוב מינימליסטי הוא מאה דברים למאה אנשים שונים, אך בדרך כלל הוא מתייחס לשימוש נרחב במרחב הלבן, כאשר אף אלמנט אחד לא מסיח את תשומת הלב מההיררכיה החזותית.

סגנון מופשט זה פירושו לוח צבעים מוגבל, כאשר לתוכן ניתן הרבה מקום לנשום בדף, כמו באתר שלנו

וזו יותר מסתם החלטה קוסמטית, "זה מכיוון שהוא יכול לעזור בשיפור מהירות האתר ולהביא לביצועים טובים יותר, במיוחד כשמדובר במובייל."

הקפידו לדבר עם לקוחותיכם על עיצוב מינימליסטי.

2. AI וטכנולוגיה קונטקסטואלית

AI מורגש בהשפעתו במגוון תעשיות שונות, ועיצוב אתרים רחוק מלהיות חריג.

יש לזה שתי שכבות.

ראשית, יש את הרעיון של מה שמכונה לפעמים "בינה של עיצוב מלאכותי".

זוהי טכנולוגיה, למעשה, שמסוגלת 'להפוך אוטומטית' להיבטים של עיצוב אתרים.

כלים לעיצוב אתרים כמו Sitejet מקלים, ומהר יותר, על יצירת אתרים יפים.

יצירת יותר זמן וחופש עבור מעצבי אתרים לחדש ולצמוח.

טכנולוגיה זו מתקדמת בקצב מהיר ועלולה להניב יתרונות אמיתיים עבור המעצבים המאמצים אותה בהמשך.

אולם בינה מלאכותית ואוטומציה נכנסות גם לטכנולוגיה 'הקשר' – מה שיכול לעזור לאתר שלך להרגיש יותר 'אנושי' על ידי פירוש התנהגות המשתמש ונסיבותיו כדי לספק חוויות מותאמות אישית מאוד.

"(העתיד של עיצוב אתרים) כולל ככל הנראה טכנולוגיה קונטקסטואלית המשלבת את הצרכים של סביבת המשתמש עם טכנולוגיה מודרנית כמו VR בצורה חלקה שהמשתמש אפילו לא שם לב אליה.

 "השימוש ב- AI בצורה חכמה כדי לגרום לאתר שלך להרגיש יותר אנושי, יהיה המפתח להצלחה."

טכנולוגיה קונטקסטואלית יכולה ללבוש צורות רבות.

אבל במהותה מדובר בהעברת חוויה מותאמת אישית למבקר על סמך הנסיבות הספציפיות של ביקורו.

תוכן ועיצוב עשויים להיות שונים על פי התאריך והשעה, המיקום, שפת המשתמש, מערכת ההפעלה ועשרות מאפיינים אחרים.

הדרך האחרת בה AI עשוי להרגיש את השפעתו היא בצורה של צ'אט בוטים, תוך מתן תמיכה וסיוע מסביב לשעון למבקרים באתר.

כן, עדיין אין לבוטים את האינטליגנציה הרגשית של פעילי התמיכה האנושית – אך הם הולכים ומתחכמים.

"אתרים יהפכו לשיחה, עם תכונות דמויות צ'ט-בוט מובנות, כדי להנחות את המבקרים באתר שלהם, בשירותים שלהם, ולענות על שאלות בצורה חכמה יותר".

3. קול

טכנולוגיית קול היא מגמה נוספת שחווה צמיחה מהירה באימוץ – צמיחתה הייתה תחזית שהציעו אנשים רבים שדיברנו איתם!

זו חלקית תוצאה של טכנולוגיה, כמו רמקולים חכמים, שרבים מאיתנו מתרגלים יותר ויותר להיות בביתנו.

"אנחנו חיים בעידן של סירי ואלכסה,".

בקרי שמע הפכו לחברים שלנו ושינו באופן דרמטי את החוויה הדיגיטלית שלנו בשנים האחרונות.

(אבל) חברות רבות עדיין לא אימצו VUI לאתרי האינטרנט שלהן.

"ככל שנמשיך להתקדם לעתיד, VUI ישפר את ה- UX על ידי הפיכת הניווט באתרים והשלמת רכישות מקוונות לקלות מתמיד."

4. דגמי תלת ממד ועיבוד

לעתים קרובות, טרנדים 'חדשים' אינם חדשים כלל.

הם פשוט פגעו במיינסטרים בגלל הורדת חסמי הכניסה שלהם.

מגמה אחת כזו, בשנת 2020, עשויה להיות עליית הדגם והתלת מימד התלת-ממדיים.

"בשנת 2020 נראה הרבה יותר עיבוד תלת ממדי כמגמה עיקרית בעיצוב אתרים".

"הסיבה? דוגמנות תלת מימד היו מבחינה היסטורית יקרים מאוד והישג ידם של מרבית המעצבים.

"אנו חוזים שהעלויות יירדו משמעותית ונראה עוד כלים תוכנתיים לעיצוב שפורסמו והופכים את העיצוב הזה לזמין לאלה ללא הכשרה מיוחדת בתלת מימד.

"בדרך כלל, כאשר המחירים יורדים לשיטות מסוימות, הפופולריות מתפוצצת."

אנו רואים כבר דוגמאות של דוגמנות תלת מימד המופיעות באתרי אינטרנט.

אדידס מגה-ספורטיבית ספורטיבית גם כן התמודדה עם דוגמנות תלת מימד, עם אתר המוצר שיצרו בנושא Futurecraft – נעל ריצה של ביצועים הניתנים למחזור של 100% שהוכרזו באפריל 2019.

דגם מאמן התלת מימד מסתובב לאט סביב המסך, והמשתמש מסוגל לנווט באתר.

על ידי גלילה ואינטראקציה עם הדגם עצמו.

כמובן שכדאי לזכור כיצד תוספות כאלה ישפיעו על זמני הטעינה, במיוחד בנייד; אך מרגש לראות כיצד הטכנולוגיה הזו תמשיך להתפתח בשנת 2020.

5. התמקדות במשתמש

מיותר לציין כי האדם החשוב ביותר באתר כלשהו הוא המשתמש – אך רבים מצפים שמיקוד המשתמשים יתבטא עוד יותר בשנת 2020.

"המגמה הגדולה ביותר לעיצוב אתרים שתראה שתתחיל בשנת 2020 היא המיקוד על המשתמש".

"לחשוב מה הלקוח מחפש או לנסות לפתור בכך בעיה כשהוא מגיע לאתר שלכם – במקום חברה שתדחוף למה שהם מקווים שהמשתמש יעשה – תהיה פרישה נחוצה מהדרך הישנה לחשוב על אתר. "

6. האם זה הסוף של עיצוב שטוח?

תנועת העיצוב השטוחה ההיא – מעבר לכיוון עיצוב מינימליסטי, פשוט וצבעי בלוק – התחיל בראשית שנות האלפיים.

בראשית שנות ה- 2010 זה הפך לסגנון הדומיננטי.

למרות היותו סטנדרט בתעשייה, עיצוב שטוח לא היה ללא מבקריו.

ולדברי חלק מהענף, ייתכן שזמנו על כס המלכות נגמר!

"תכנון שטוח, שהוכיח שיש לו מספר רב של בעיות כאשר הוא נבדק על ידי המשתמש, הולך להתחיל את המטוטלת לאחור בכיוון השני, ויוצר הכלאה של שני הקצוות".

"אלמנטים אלגנטיים ופשוטים שעדיין נותנים לך הקשר לפעולה שלהם יהיו הטרנד המשמח.

לחצנים, למשל, לא יהיו רק מילים עם תיבה מסביב; הם גם לא יהיו מקושטים בקפידה, עם שיפועים, צללים וטקסט מוטבע.

רמזים בהקשר טוב יותר מתחילים לצוץ, המאפשרים למשתמש ליצור אינטראקציה עם האתר כפי שהוא נועד. "

7. נגישות למבקרים עם מוגבלות

7. נגישות למבקרים עם מוגבלות

מגמה אחת שאולי לא סקסית במיוחד – אך חשובה להפליא – היא הנגישות.

במילים אחרות, יצירת אתרים שמסבירי פנים לכולם.

וכפי שמסבירה שרון רוזנבלט מחברת נגישות שותפים, הדבר הופך לעדיפות אמיתית בעולם עיצוב אתרים.

"הלקוחות שלי הם מעצבי אתרים, ואני בתחום התאמת הטכנולוגיה – כך שהטרנד הגדול ביותר שאני רואה הוא עיצוב נגיש מוגבר לצרכנים עם מוגבלות", היא מסבירה.

"אני רואה זאת משתי סיבות: ראשית, למרבה הצער, מספר בעלי אתרים ועסקים נתבעים על כך שהם לא מספקים אתרים נגישים למשתמשים עם מוגבלות – בכל ענפים כמו קמעונאות, שירותי אוכל, מלונות, נסיעות אוויריות ועוד!

נכון לעכשיו, חוק האמריקאים עם מוגבלות משמש (והוא משמש בשנים האחרונות) ככוח המניע את רמת המגרש הטכנולוגית ולהגדיל יותר גישה לאתרי אינטרנט עבור אנשים מכל היכולות.

אך חשובה יותר היא הסיבה השנייה.

היה uptick בעיצוב אתרים אחראי ואחריות חברתית תאגידית.

אנשים רואים החזר ROI טוב ושיווק של נגישות, וזה דבר נחמד לפרסם.

כך שלמרות שאני לא מרגיש שהנגישות וההכללה הם טרנדיים ומעוצבים, אני יודע בוודאות שהם יהיו בחזית הראש של מעצבים ומפתחים, אם הדואר הנכנס שלי הוא אינדיקציה כלשהי. "

8. איסוף מידע

במשך שנים אנשים מדברים על נתונים שהם 'השמן החדש'.

אבל עכשיו, עם דרכים חדשות להשתמש בפועל בנתונים האלה – שחלקם דיברנו במאמר זה, כמו טכנולוגיה קונטקסטואלית – זה אולי חשוב מתמיד .

בריאנה ברנן בחברת Digital Nomad Designs מאמינה כי האיסוף – והמינוף – של אותם נתונים, יעצב את עולם העיצוב האינטרנט בשנת 2020.

"לא משנה באיזה ענף אנו נמצאים, זה הופך להיות יותר ויותר יקר לאיסוף נתונים ממשתמשים, " היא אומרת.

"אני חושב שנתחיל לראות יותר עיצובים ברשת המבוססים על נתוני משתמש.

על ידי ביצוע יותר בדיקות פונקציונליות וממשק, אנו יכולים לראות למה המשתמשים מגיבים בצורה הטובה ביותר ומחקים את זה בעיצובים ברשת.

אתרים מעוצבים סביב התנהגות משתמשים. "

זה בהחלט פוטנציאל מרגש לדמיין עולם של עיצוב אתרים בו מתקבלות החלטות על סמך מה שאנחנו יודעים לעבוד, ולא על פי מה שאנחנו חושבים שיעבוד.

9. מיקרו-אינטראקציות

מיקרו-אינטראקציות, המכונות לעתים אנימציית ממשק המשתמש, הן תופעה חדשה יחסית.

הם אלמנטים עיצוביים זעירים אך יכולים למלא תפקיד משמעותי ביצירת אתרי הרגשה 'אנושיים' המשמחים את הקהל.

והרבה אנשים, כמו ניקי ביסל ב- Seafoam Media, מאמינים שהשימוש והפופולריות של מיקרו-אינטראקציות יעלו בחודשים הקרובים.

"כבר שנים שהמוקד מתייחס לייעול ועיצוב אתרים" לעיצוב תבניות ", היא אומרת.

"במהלך השנה הבאה, אחד הדברים הגדולים שתתחיל לראות הם מיקרו אינטראקציות.

בבסיסה, מיקרו-אינטראקציות נועדו לשמח את המשתמש.

כשאתה מעלה קובץ, לחץ על כפתור ההגשה ורואה שורת סטטוס של העלאה עוברת מ- 0% ל- 100%, זה מיקרו אינטראקציה.

כשאתה מרחף מעל קריאה לפעולה עדינה והצבע רווי והכפתור גדל, זה מיקרו אינטראקציה.

כשאתה גולל מטה בדף קטגוריית מסחר אלקטרוני וממקד את הסמן מעל מוצר מסוים וסמל מכירה קופץ למעלה ולמטה על המוצר, גם זה מיקרו אינטראקציה.

מיקרו-אינטראקציות מאפשרות למשתמש להרגיש את מה שהוא עושה.

הם מחיים אתר לחיים! הם מאפשרים למשתמש ליצור אינטראקציה ברמה שמרגישה מוחשית ומוחשית.

המשתמש מקבל משוב מיידי, כיוון ותיקוף רגשי.

אז כשאתם מעצבים, יש משמעות חדשה ל"מה אני רוצה שהמשתמש ירגיש? " עכשיו, זה לא רק רגשות, זה גם חושי. "

דוגמא קלאסית למיקרו-אינטראקציה היא הפונקציונליות 'כמו' של פייסבוק.

אולי אפילו לא שמת לב לזה אבל כשאתה מכה בסמל ה'אגודל 'הקטן הזה – פשוט התבונן באנימציה הזעירה שקורה.

מיקרו-אינטראקציות

או מה דעתך על כניסה מדהימה זו שבה יש לנו דמות yeti בעמוד?

הוא צופה בנו להזין את כתובת הדוא"ל שלנו כשאנחנו הולכים … חוסם את עיניו כך שהוא לא יכול לראות את הסיסמה שלנו …

אבל מציץ אם נלחץ על 'הצג!', סוג זה של מיקרו-אינטראקציה מגניבה ויצירתית הולך להיות כזה מגניב נקודת הבדל לך ולקוחותיך בעתיד … (נסה זאת בעצמכם כאן.)

מיקרו אינטרקציה של האתר עם המשתמשים בשנת 2020

ברמת השטח, תוספות אלה לא נראות כל כך משמעותיות. אך בכל אתרי אינטרנט שלמים הם באמת מסתכמים בחוויות עצומות, מרתקות, הופכים פונקציות ארציות וגנריות למשהו בלתי נשכח באמת – ותורמים רבות לחוויית המשתמש הכוללת.

10. מציאות מוגברת

המציאות המוגברת נמצאת על הרדאר כבר זמן מה, אך מעולם לא היה לה רגע הפריצה.

יכול להיות שרגע זה יהיה עלינו? אנשים רבים מאמינים שכן – עם ההשפעה שלה סביר להרגיש במיוחד בעולם המסחר האלקטרוני.

"AR היא למעשה התערובת של מציאות ומציאות מדומה", מסבירה Taura Woolfe של סוכנות Woolfe.

חשבו על פוקימון גו – המשחק הנייד בו דמויות הפוקימון 'הוטלו' בעולם האמיתי, כך שיש לנו שילוב חושי בין מציאות למציאות מדומה.

מקרי השימוש בטכנולוגיה זו עשויים להיות רחבים ומגוונים.

"חנויות ומותגים כאחד מסוגלים ליישם AR באתרי האינטרנט שלהם בכך שהם מאפשרים ללקוחות" לנסות "כמעט בגדים, תכשיטים, איפור וכדומה, או על ידי מתן אפשרות למשתמשים לראות כיצד רהיטים היו נראים בבתיהם או במשרדיהם לפני שהם רוכשים טאורה ממשיכה.

"זה מוציא את התעלומה מרכישה מקוונת ומאפשרת לצרכנים לבצע את הרכישות שלהם בביטחון."

הניסיון הווירטואלי של Specsavers הוא דוגמה טובה לגישה זו.

אופטיקאים מבריטניה הכירו בכך שאנשים עשויים להרגיש יותר בנוח לנסות משקפיים בבית – וסביר יותר שהם יקנו את המסגרות שלהם.

וכך, הם יצרו ניסוי וירטואלי – בו לקוחות יכולים 'לסרוק' את פניהם במהירות ובקלות למודל תלת ממדי, ואז לכסות את הדגם הזה על מגוון מסגרות שונות כדי לברר מה עובד עבורם.

ככל שעיצוב אתרים הולך וגובר לראשונה לנייד, AR הופכת לאפשרות מוחשית הרבה יותר.

ישנם עדיין אתגרים בתחום זה – והטוב ביותר הוא עדיין לבוא – אך הזמן הזה מתקרב. AR הוא ללא ספק משהו שצריך להיות מודע אליו בעתיד!

אולי יעניין אתכם גם >> טמפלטים לאלמנטור

לסיכום

קשה מאוד להפריז בחשיבות להישאר מעודכן בענף עיצוב אתרים.

על ידי פיקוח על המגמות שפירטנו במאמר זה – וללא ספק, הרבה יותר! – תתן לעצמך את הסיכוי הטוב ביותר האפשרי להקדים את העקומה, לשמח את הלקוחות שלך ולעשות עבודה מדהימה לשנים הבאות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *